Na světě snad není více konkurenční prostředí, než je internet. Pokud chcete na celosvětové síti cokoliv publikovat, musíte se smířit s tím, že obdobných projektů se stejným zaměřením už je tam habaděj. To platí nejen o příspěvcích nebo článcích, ale rovněž i o webových stránkách. Těch je dnes na internetu odhadem něco přes miliardu. A to je číslo, které musí každému brát dech. V takovéto konkurenci se prosadit se svými stránkami se musí zdát skoro nemožné, ale nevěšte hlavu, jde to. Jen si nesmíte myslet, že stačí udělat web a máte vyděláno. Je k tomu potřeba daleko více.
Lákadla
Důležité je potencionální návštěvníky nalákat. Zde záleží na tom, jaký typ stránek máte a zdali chcete jejich prostřednictvím vydělávat. Pokud máte například elektronický obchod, měli byste hlavně dbát na přehlednost a samozřejmě i na detailní popis jednotlivých produktů. Čím více si bude moci návštěvník přečíst o zboží, které by si rád koupil, tím spíše se k jeho koupi nakonec uvolí. V případě, že máte blog nebo informativní web, měli byste hlavně dbát na dostatečně atraktivní obsah, to jest hlavně text. Grafika je sice také důležitá, ale ani zdaleka ne tolik. Vždy budete mít vyšší návštěvnost na webu, který sice nevypadá kdovíjak vábně, ale nabízí čtenáři zajímavé informace podané lákavou formou než sice stylisticky dokonalé, ale obsahově prázdné stránky.
Velice důležitým krokem je zlepšení vztahu mezi vašim webem a jednotlivými vyhledávači jako je například Google. Čím výše budou vaše stránky ve vyhledávači indexované, tím je vyšší šance, že se k jejich obsahu dostanou návštěvníci. A návštěvní rovnají se zisky. SEO však obvykle nedělají majitelé webů, ale svěřují ho profesionálům, kteří vědí mnohem lépe, co dělat a jak udělat stránky pro vyhledávače zajímavější. Stojí to sice peníze, ale takováto investice se z dlouhodobého hlediska bezpochyby vyplatí .