Skutečnost, že někteří lidé působí na internetu s cílem si na sebe vydělat, už dávno není nic zvláštního. Na tuto kdysi nemyslitelnou možnost už jsme si dávno zvykli a bereme ji jako naprostou samozřejmost. Nijak zvlášť se nad tím nepozastavujeme, a tudíž nám třeba uniká i to, že internetový byznys není zase až tak dokonalá činnost, za jakou by ji laikové mohli považovat.
Jistě, na první pohled se zdá, že tady podnikání musí prosperovat, protože je na internetu tolik uživatelů, kteří se mohou stát něčími zákazníky, že si u nich určitě přijdou podnikatelé na své, ovšem toto zdání klame. Uživatelů internetu sice dost je, jenže nikdo z těch, kdo na internetu podnikají, nemá jistotu, že tito potenciální zákazníci zamíří právě k němu. Aby se totiž někdo na internetu návštěvníků, a tedy potenciálních klientů, dočkal, musí se nejprve postarat o to, aby tu byl jeho web vůbec k nalezení. Je přece známou skutečností, že je internet plný různých nabídek, a mezi nimi jsou jak ty, na které trefí kdekdo, tak i ty, po kterých ani pes neštěkne.
Co o situaci jednotlivých podnikatelských webů rozhoduje? Především jsou to internetové vyhledávače, které různé weby posuzují a podle zdánlivé relevantnosti je veřejnosti předkládají. Takže shledá-li vyhledávač, že je některý web podle jeho kritérií dokonalý, nabídne ho lidem na předním místě v seznamu různých dalších relevantních odkazů, a také naopak.
A chce-li tedy někdo na síti se svojí nabídkou uspět, musí jeho stránky co nejlépe odpovídat potřebám vyhledávačů. A protože tomu tak není automaticky, využívá se ke zdokonalování webů nejen ve městech jako Liberec SEO optimalizace, souhrn činností, jež mají za úkol maximálně přiblížit optimalizovaný web ideálu, co se požadavků vyhledávačů týká.
To významně zvyšuje naděje optimalizovaných webů na úspěch. A když se k tomu přidá opět nejenom ve městech jako Liberec PPC reklama, tedy reklama mající vždy měřitelný efekt, je vyhráno. Pak už podnikatel nebude jenom paběrkovat.